سنگ مشکی نجف آباد یکی از قدیمی ترین مرمرهای ایران است که به مرمر سیاه پارس نیز معروف است. این سنگ، سنگ سیاه رنگی است که با خطوط سفید نامنظم و پراکنده تزیین شده است که بیشتر مورد استفاده مهندسان و معماران قرار میگیرد و از آن در طراحی داخلی و دکوراسیون استفاده میکنند.

این سنگ در حالت های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد ولی امروزه بیشتر به صورت اسلب یا تایل تولید میشود.
مرمریت مشکی نجف آباد به صورت خام به کشورهای دیگر ارسال میگردد و در آنجا به صورت کامل فرآوری میشود.

کاربردهای سنگ مشکی نجف آباد:

از کاربرد های این سنگ میتوان به عوامل زیر اشاره کرد:

ویژگی های مرمریت مشکی نجف آباد:

معایب:

یکی از مهمترین نکات در رابطه با این سنگ این است که نباید در معرض نور آفتاب باشد زیرا مقاومت کمی دارد و باعث تغییر رنگ آن میشود. در نتیجه از این سنگ در نمای خارجی استفاده نمیشود.
علاوه بر آن این سنگ برای مناطق سردسیر پیشنهاد نمیشود. چرا که در برابر تبلور آب مقاومت پایینی دارد و از همین رو باعث از بین رفتن سنگ در مدت کم می شود.

قیمت سنگ مرمریت مشکی نجف آباد:

قیمت این سنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر چقدر که سنگ یک دست تر باشد و میزان رگه های سفید آن کمتر باشد قیمت آن بیشتر است.
همچنین ضخامت و ابعاد براش آن هرچه بیشتر و دقیق تر باشد نیز در قیمت آن موثر است.
هزینه های برش با اره (اسلب) بسیار بیشتر از هزینه های برش با قله بری (تایل) است. پس در نتیجه کیفیت اسلب بیشتر است و همچنین قیمت بالاتری نیز دارد.

معدن سنگ مشکی نجف آباد:

معدن این سنگ در 12 کیلومتری شهر نجف آباد و 40 کیلومتری غربی شهر اصفهان قرار دارد.

مقایسه بین سنگ مرمریت مشکی نجف آباد و مرمریت لاشتر

زمینه رنگی هر دو آن ها تقریبا مشکی رنگ است ولی لاشتر خاکستری رنگ است با خطوط سفید کمتر ولی زمینه سنگ مرمریت نجف آباد کاملا مشکی است و خطوط سفید زیاد و پراکنده ای دارد.
استحکام سنگ نجف آباد به مرور زمان کمتر می شود و لایه های آن از سنگ جدا میشود ولی سنگ مرمریت لاشتر استحکام بسیار بالایی دارد.

صنایع سنگ آسمان به عنوان یکی از تولیدکنندگان تخصصی اسلب این سنگ در نجف آباد آماده ارائه و ارسال این سنگ به اقسا نقاط ایران می باشد. برای دریافت مشاوره و خرید این سنگ با کارشناسان ما تماس بگیرید

تماس با ما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x